سرپرست آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۷ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه در استان باید در طرح سنجش شرکت کنند که تاکنون سلامت ۹۰ درصد از آنان مورد ارزیابی قرار گرفت.

سیدتقی عطاردی گفت: سامانه برای ثبت نام در طرح سنجش نوآموزان فعال است و خانواده‌ها می‌توانند برای ثبت نام و نوبت گیری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نوآموزان استان در ۱۱ پایگاه مورد سنجش قرار می‌گیرند، افزود: نوآموزان در طرح سنجش سلامت به لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، رفتاری و بهداشتی مورد بررسی قرار می‌گیرند و چنانچه کودکی دارای اختلال شنوایی و بینایی باشد به مراکز تخصصی برای بررسی بیشتر معرفی می‌شوند.

سرپرست آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ هزار نفر از نوآموزان برای ارزیابی تخصصی به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند که بیشترین مشکل در میان این افراد، بینایی و شنوایی است.

وی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعداد‌ها و توانمندی‌های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

عطاردی هزینه انجام سنجش سلامت نوآموزان را ۶۰۰ هزار ریال عنوان و تاکید کرد: ثبت نام قطعی نوآموزان در کلاس اول، مشروط به ارایه برگه سنجش است و مدیران حق ندارند دانش آموزی را بدون ارایه برگه سنجش سلامت ثبت نام کنند.

 

برچسب ها: دانش آموزان ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.